<iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N87RJR" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe> Rosnące oczekiwania względem bankowości elektronicznej
221-220-221 Pon - Pt od 9:00 do 19:00

Rosnące oczekiwania względem bankowości elektronicznej

Ufające dotąd tradycyjnej dokumentacji oraz fizycznej dystrybucji danych banki stają przed nowymi wyzwaniami wynikającymi z rosnących oczekiwań klientów, którzy coraz częściej wybierają rozwiązania mobilne i internetowe, na przykład możliwość złożenia wniosku i otrzymania decyzji kredytowej online. Jednocześnie polskie, a także europejskie instytucje prawodawcze usiłują nadążyć za zmianami technologicznymi, pracując nad dostosowaniem przepisów do nowoczesnych rozwiązań. Ochronę danych gwarantuje konsumentom polskie ustawodawstwo, jak również prawodawstwo unijne. W dobie powszechnej cyfryzacji spełnienie wszystkich surowych regulacji prawnych może się jednak okazać skomplikowane.

Oczekiwania klientów a bezpieczeństwo

Naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnego konsumenta wychodzą firmy z branży FinTech, takie jak na przykład ID Finance - właściciel brandu MoneyMan, oraz banki działające wyłącznie w przestrzeni cyfrowej, które stwarzają biznesowe zagrożenie dla bankowości tradycyjnej, ale jednocześnie są dla niej obecnie pełnoprawnymi partnerami. Specjaliści IT nie mają wątpliwości, że w ciągu najbliższych lat niektóre obszary obsługi klienta zostaną przeniesione głównie do środowiska online: w formie mobilnych aplikacji, wirtualnych oddziałów i bankowości elektronicznej.

Przejrzystość w zarządzaniu ryzykiem kredytowym

W zarządzaniu ryzykiem kredytowym transformacja cyfrowa wprowadza większą przejrzystość w porównaniu do rozwiązań tradycyjnych. Szybsza obsługa i weryfikacja zdolności kredytowej oraz efektywniejsze zarządzanie istniejącymi produktami bankowymi sprawiają, że zyskuje zarówno sam bank, jak i konsument. Wewnątrzrynkowa konkurencja tylko nasila te tendencje, dzięki czemu polski sektor bankowy jest jednym z bardziej innowacyjnych w Europie.

Integracja systemów przetwarzania danych osobowych

Konsumenci coraz częściej korzystają z usług bankowości elektronicznej, co wiąże się ze zwiększeniem ilości przetwarzanych danych. W jaki sposób banki mają zabezpieczyć siebie i klientów przed zagrożeniami wynikającymi z powszechnej cyfryzacji? Po pierwsze odpowiedzią może być zintegrowanie nowych źródeł danych z dotychczas istniejącymi systemami w jeden przejrzysty model ułatwiający analizę informacji, np. dotyczących zadłużenia klienta w różnych instytucjach, oraz przyspieszający wychwycenie zagrożenia zewnętrznego. Po drugie, banki są prawnie zobligowane, jako odbiorcy danych personalnych i finansowych klientów, do wdrażania nowych rozwiązań prywatności.

Większa dostępność kanałów komunikacji na linii bank-klient to bez wątpienia udogodnienie, ale jednocześnie podwyższone zagrożenie cyberprzestępczością. Zapobieganie cyfrowym atakom jest obecnie największym wyzwaniem dla rynku internetowej bankowości. Współpraca branżowa w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa systemów oraz edukacja konsumentów to dwie drogi, którymi powinny podążać banki tradycyjne, jeśli chcą na dobre wkroczyć w erę cyfrową.

  • MoneyMan - szybkie pożyczki online
  • MoneyMan - szybkie pożyczki online
  • MoneyMan - szybkie pożyczki online
  • MoneyMan - szybkie pożyczki online