221-220-221
Pon - Pt od 7:00 do 19:00

Jak dbać o siebie zimą?

23 Styczeń, 2017 27

Sezon zimowy to prawdziwe wyzwanie dla organizmu. Zmienne warunki atmosferyczne, duże różnice temperatur pomiędzy pomieszczeniami zamkniętymi a dworem, klimatyzacja i ogrzewanie, podwyższone ryzyko zachorowań… To tylko niektóre z wyzwań, z jakimi musimy sobie poradzić. Jak zadbać o siebie zimą i skutecznie podnieść odporność?

Nieliczni szczęśliwcy wybierają ciepłe wakacje zimą i powrót do kraju, gdy pogoda staje się bardziej przyjazna. Reszta z nas musi w inny sposób dbać o zdrowie oraz dobre samopoczucie w tym trudnym okresie. Aby wspomóc organizm, warto zastosować kilka prostych zasad.

Bądź proaktywny

Jednym z najlepszych sposobów na stymulację układu odpornościowego jest sport, zwłaszcza bieganie. Zimą jak się ubrać? – na szczęście tę kwestię rozwiązali producenci odzieży sportowej. Odpowiednio dobrane ubranie powinno być ocieplane, ale jednocześnie „oddychające”.

Jedz warzywa i owoce, szczególnie cytrusy

Są bogate w antyoksydanty, dzięki czemu wspomagają regeneracyjne możliwości organizmu. W zachowaniu odporności pomoże także jedzenie co najmniej jednego ząbka czosnku dziennie. Ale uwaga! Musi to być świeży czosnek, który zawiera substancję czynną – allicynę – działającą jak łagodny antybiotyk. Spośród witamin polecamy witaminę C. Można ją zakupić również w „czystej” postaci (drobnego, białego proszku), często nawet w zwykłym sklepie spożywczym.

Bądź przygotowany

Nie czekaj z zakupem lekarstw aż zacznie się choroba. Bieganie do apteki z gorączką i zapchanym nosem nie jest dobrym pomysłem. Lepiej zawczasu zaopatrzyć się w sprawdzony zestaw medykamentów dla siebie i rodziny. Pamiętaj, że świetnym naturalnym środkiem leczniczym w przypadku przeziębienia jest napar z kwiatów czarnego bzu.

Dużo odpoczywaj

Nie ma lepszej naturalnej metody na wspomożenie odporności niż odpowiednia dawka snu każdego dnia. W nocy organizm nabiera sił. Postaraj się w miarę możliwości kłaść spać odpowiednio wcześnie. Zimą szybciej robi się ciemno – a człowiek jest tak „zaprogramowany”, by reagować na naturalny cykl dobowy.

Nie lekceważ symptomów choroby

Zwykłe przeziębienie trwa standardowo 7 dni, a już po 3-4 można wrócić do zwykłej aktywności. Jeśli jednak do standardowych objawów kichania i zmęczenia dołączą wysoka gorączka, uporczywy kaszel albo bóle w kościach, koniecznie udaj się do lekarza. Przychodzenie do pracy czy na zajęcia uczelniane z grypą albo zapaleniem oskrzeli może się skończyć nawet pobytem w szpitalu!

Kalendarzowa zima kończy się 21 marca – do tego czasu na pierwszym miejscu stawiaj swoje zdrowie – w końcu mamy je tylko jedno. Jeśli marzysz o wizycie w ciepłych krajach zimą, ale potrzebujesz dodatkowych środków na sfinansowanie wyjazdu, nic prostszego! Wystarczy zajrzeć na MoneyMan.pl i złożyć wniosek o pożyczkę on-line.