221-220-221
pon.-pt. 8.00-18.00
kontakt@moneyman.pl

Promocje w sklepach – jak rozsądnie kupować odzież i jedzenie?

Promocje w sklepach - jak rozsądnie kupować odzież i jedzenie?| Moneyman.pl_pixabay

Atrakcyjne obniżki cen powodują kupowanie impulsywne. Sprzedawcy stosują różne sztuczki marketingowe, aby zachęcić klientów do większych zakupów.

Promocje w sklepach - jak rozsądnie kupować odzież, jedzenie i nie dać się nabrać na sprytne chwyty marketingowe sprzedawców?

Promocje w sklepach powodują, że bardzo często robi się zakupy impulsywne, czyli takie, których się nie planowało wcześniej. W sklepach, aby skłonić klienta do zakupu stosuje się szereg różnorodnych sztuczek marketingowych, które warto poznać, aby dokonywać świadomych i rozważnych zakupów.

Wyprzedaże i obniżki cen w sklepach zachęcają do kupowania, często niepotrzebnych rzeczy tylko dlatego, że były w promocji. Aby zachować rozsądek podczas zakupów, warto zwracać szczególną uwagę, na to jakie produkty są obecnie przecenione, czy nie są uszkodzone i czy ich atrakcyjna cena nie wynika jedynie z trików marketingowych stosowanych przez sprzedawców.

Promocje w sklepach - na co zwracać uwagę, robiąc zakupy?

Promocje sklepowe często powodują robienie zakupów pod wpływem chwili, czego efektem są wydane pieniądze na zbędne i bezużyteczne przedmioty. Obniżki cen dotyczą przeróżnych produktów, od jedzenia, po kosmetyki, ubrania czy sprzęt AGD. Aby uniknąć nietrafionych wyborów zakupowych, w czasie wizyty w galerii handlowej warto zwracać uwagę na to, czego dotyczą promocje w sklepach, a także uważać na chwyty marketingowe.

Czy na pewno tego potrzebuję?

Prostym sposobem, na to, aby nie wpaść w pułapkę promocji w sklepach, jest, przed każdym zakupem zadanie sobie pytania: czy na pewno tego potrzebuję? Atrakcyjne ceny niejednokrotnie powodują nieprzemyślane i impulsywne kupowanie przedmiotów, które potem zalegają w szafie bądź na półce.

Jakich produktów konkretnie dotyczą promocje w sklepach?

Produkty promocyjne zwykle znajdują się na półkach w każdym sklepie. Wybierając ulubiony napój czy produkt spożywczy w niższej cenie, przy kasie okazuje się, że promocja dotyczyła jedynie jego określonego smaku bądź objętości opakowania. Zdarza się również, że plakietki z napisami: “promocja” są błędnie umieszczone, dlatego aby uniknąć nieporozumienia w trakcie płacenia za zakupy, wcześniej wystarczy sprawdzić cenę produktu w elektronicznym czytniku lub zapytać sprzedawcy.

Promocja sklepu internetowego - najczęstsze chwyty marketingowe

Strony internetowe, zwłaszcza na których dokonuje się rezerwacji hoteli lub biletów lotniczych, korzystają z popularnej sztuczki dotyczącej ograniczonej ilości danego produktu lub kończącego się terminu ważności promocji. W głowie potencjalnego klienta pojawia się przekonanie, że straci rewelacyjną ofertę jeśli w tej chwili nie zdecyduje się na zakup. Efektem tego jest spontaniczna i natychmiastowa decyzja o wykonaniu transakcji pieniężnej.

Sklepy internetowe często przyciągają swoich klientów darmową przesyłką lub prezentem do zakupów na określoną kwotę. Powoduje to, że bardzo często dokłada się do koszyka zupełnie nieprzydatne w danej chwili nam przedmioty, tylko po to, aby skorzystać z gratisowych usług lub dostać od firmy upominek-niespodziankę.

Zobacz też: Zjeżdżalnia ogrodowa dla dzieci – ile kosztuje i jak wybrać?

Promocje w sklepach odzieżowych - jak nie dać się nabrać?

Najbardziej atrakcyjnym czasem na robienie zakupów ubraniowych są posezonowe wyprzedaże, kiedy sklepy muszą pozbyć się starego towaru, na rzecz nowej kolekcji. W sklepach odzieżowych, bardzo często stosuje się taktykę “ceny od…”, czyli podawania zamiast poszczególnych cen za konkretny produkt, podaje się wartość najtańszego z nich, a dopiero małym drukiem dopisuje, że ceny zaczynają się od określonej kwoty. Wyeksponowanie najniższej ceny określonego produktu, ma na celu sprawić wrażenie, że ceny w danym lokalu są bardzo konkurencyjne.

Powszechnie stosowaną techniką w sprzedaży produktów ubraniowych jest również kotwica cenowa. Jest to strategia, która polega na znacznym zawyżaniu cen odzieży dzień przed wprowadzanymi obniżkami cen, aby w dniu promocji maksymalnie ją zaniżyć. Właściciele korzystają z tego typu zabiegów, aby uniknąć odpowiedzialności za nielegalne praktyki podawania nieprawidłowych cen przed obniżką. W rzeczywistości kupuje się konkretną rzecz drożej, niż kosztowała wcześniej przed “promocją”.

Wybierając odzież z promocji, należy zwrócić uwagę, czy dany towar nie jest przypadkiem uszkodzony, rozciągnięty, brudny czy zadrapany. Zdarza się, że produkty oznaczone opisem “okazja” posiadają (choć nie muszą) defekt i dlatego sprzedawane są po niższej cenie.

Promocje w sklepach spożywczych - na co zwracać uwagę?

Korzystając z przecen produktów spożywczych, warto zwrócić uwagę na ich datę ważności, a także skład, aby nie okazało się, że posiada on więcej związków chemicznych, niż dobrych dla zdrowia składników. Aby nie wpaść w wir promocji, przed pójściem do sklepu wystarczy zrobić sobie listę zakupów.

Promocje w sklepach spożywczych - popularne chwyty marketingowe

Popularnym trikiem marketingowym, zwłaszcza w sklepach spożywczych, jest stosownie cen produktów zakończonych na liczbę nieparzystą. Człowiek ma naturalną sposobność do zaokrąglania ceny w dół, dlatego cena soku za 1,99 zł będzie rozpatrywana bardziej jako koszt 1 zł niż 2 zł. W sklepach spożywczych stosuje się również celowe podawanie ceny droższych produktów w innej jednostce, np. zamiast za ceny za kg, podaje się cenę w 100 g lub zamiast 1 sztuki produktu podaje się jego koszt w kilogramach.

Na niektórych półkach sklepowych eksponuje się produkt o bardzo wysokiej cenie (np. dobre wino). Wygórowane koszty zakupu nie świadczą o jakości danego towaru, ale mają na celu sprawić wrażenie, że pozostałe produkty są bardzo tanie, przez co atrakcyjniejsze i warte zakupu.

8 August, 2018 0

Atrakcyjne obniżki cen powodują kupowanie impulsywne. Sprzedawcy stosują różne sztuczki marketingowe, aby zachęcić klientów do większych zakupów.


Powiązane Artykuły


Złóż wniosek o pożyczkę

Zajmie to nie więcej niż 10-15 minut,
a decyzję otrzymasz niezwłocznie po akceptacji wniosku.